Coaching - Wat u moet weten

 Coaching werd aanvankelijk erkend als cruciaal in de sport, maar rond de jaren 70 en 80 werd de reikwijdte van coaching in de bedrijfswereld gerealiseerd door de leidende bedrijven en tegenwoordig is coaching een van de meest gewilde beroepen.


Volgens de University of British Columbia helpt coaching bij ontwikkeling, leren en het behalen van resultaten.


CEO's coaching hebben zich gerealiseerd dat hoewel training mensen klaar maakt om aan het werk te gaan, coaching en feedback op het juiste moment ervoor zorgen dat werknemers beter worden in hun werk en tot bloei komen.


Niet alleen medewerkers aan de start, maar iedereen, inclusief de topbazen van de organisatie, volgt coachingslessen om beter te worden in wat ze doen met de hulp van bedrijfscoaches of levenscoaches, of sommigen hebben zelfs persoonlijke coaches.


Hier is een overzicht van een algemeen coachingsproces, aangepast en aangepast door bedrijven om aan hun vereisten te voldoen.


Identificeer de reden voor coaching

Stel tijd in voor een coachingsessie

Verken ideeën en gedachten

Plan om de barrières weg te nemen

Akkoord gaan en actie ondernemen

Opvolgen


Wanneer het op de juiste en tijdige manier wordt gedaan, kan coaching de werknemers en/of de organisaties helpen zich te concentreren op de dingen die hun loopbaan of het behalen van doelen belemmeren, en hen helpen dergelijke hindernissen te overstijgen met goed gemaakte plannen voor prestaties, groei, vaardigheid opbouw of persoonlijkheidsontwikkeling.


Zoals terecht gezegd door Sir John Whitmore, beschouwd als een peetvader van coaching: "Coaching is het ontsluiten van iemands potentieel om hun groei te maximaliseren"


Een coaching sessie is meestal -


· Eén-op-één - Meestal gaat het om een ​​coach en een coachee


· Gepersonaliseerd - Eén oplossing voor iedereen is NIET wat hier werkt. Het gaat erom het individu te begrijpen en met hem/haar samen te werken om de gewenste resultaten te bereiken


· Doorlopend - Het is een vast onderdeel van een leider om coachingsessies voor zijn team te houden


· Gepland - De sessies gebeuren in overeenstemming met de beschikbaarheid van zowel de coach als een coachee


· Doelgericht - Coaching kan niet willekeurig zijn, het is voor een gedrags- of prestatie- of ontwikkelingstraject met overeengekomen meetbare resultaten of veranderingen


· Enabling - Het gaat erom de regie in handen te geven van een medewerker die wordt gecoacht, deze zelfredzamer te maken, meer als een toestemming om te falen en te vallen in het groeiproces


· Aanpasbaar - Coaching is niet ingesteld op slechts één specifieke taak, het richt zich op de veranderende behoeften van een individu


Comments

Popular posts from this blog

Nieuwste modetrends voor dames

Comprendre les prêts hypothécaires - Qu'est-ce qu'un prêt hypothécaire?

Byte av bord på daghem